Top Bay Pre 1 (17 reviews) Cotton Combi Girls Canvas Shoes

Easy wearing and super adorable girls' shoes from our Doodles range. The cotton white canvas upper is scattered with love hearts in pops of this season's on-trend colours. Double rip-tape straps fasten securely while the rubber toe cap adds foot protection. Fully washable, and available in whole and half sizes and different widths.

£20.00
down arrow image Please select size and fit and press Add to order down arrow image
  • 5
  • 5 ½
  • 6
  • 6 ½
  • 7
  • 7 ½
  • 8
  • 8 ½
  • 9
  • 9 ½
  • F
  • G
  • Out of stock
  • In stock

Email a friend

Upper Material Textile
Lining Material Textile
Sole Material Rubber
Fastening Type Riptape
Removable Insole No
Trims Adjustable Strap
  • Doodles
  • Home delivery across the UK

    It normally takes five days by standard post UK standard delivery.
    Free returns within 28 days. About delivery and returns

  • Collect and pay at any UK store

    Collect from store where you can receive expert measuring and fitting support from our trained staff.

  • Europe and the rest of the world...

    Find an international stockist

Look after your shoes by using products from our specially selected shoe care range. Learn more about shoe care here.

We now offer free delivery - to home or to store - on all items. Returns are also free. Learn more about delivery and returns here.

Customer Reviews

Average review:
get average score stars out of 5
  • 1 stars out of 5very poor quality

    these shoes are not of the quality i would exspect from clarks.same as all other reviews sole has come away on both shoes. spoke to store who said this is not a common fault that they are aware of ! cant exchange as dont have receipt. really need to be looking for an alternation quality shoe shop for my kids Feedback from Clarks: Thanks for leaving a review; we’re sorry to hear you’re unhappy with your purchase. We value all our customer feedback so thank you for your comments which have been fed back to our team.

    Inappropriate? - Report this

  • 1 stars out of 5Very poor

    Very poor standard of shoe, expect much better from Clarks! Sole had completely split on the 3rd day of my daughter wearing them. Shall be expecting full refund when returned tomorrow!! Feedback from Clarks: We are very proud of the quality of our products and to ensure this all our new designs and materials are tested before they go on sale.  If you are disappointed with any of our products please return to a store with your receipt so a member of staff can investigate.

    Inappropriate? - Report this

  • 1 stars out of 5Very disappointed!!

    My daughter has had these shoes for only a few weeks, they have not been worn everyday and the soles have started to come away already! Will be returning to store. Very disappointing.

    Inappropriate? - Report this

  • 1 stars out of 5Terrible quality.

    Very disappointed with these shoes. I bought these 7th April, my daughter has worn them 3 days a week for nursery since. Clarks logo on the heel began to peel off within days, but this week the sole has come away-Dangerous. Interesting to see other complaints of this. I have had a full refund from local store, but was surprised to hear the staff were not aware that this seems to be a common fault. I will not be buying similar shoes from a so called 'trusted' brand again. Feedback from Clarks: Thanks for leaving a review; we’re sorry to hear you’re unhappy with your purchase. We value all our customer feedback so thank you for your comments which have been fed back to our team.

    Inappropriate? - Report this

  • 1 stars out of 5Soles fall off!

    I bought my daughter a pair of doodles in July and she has worn them on and off through the summer. I am surprised to see the sole is falling off both feet. I took them back to the store and was told they had no more in stock and I would have to pay an additional price to get equivalent as don't have receipt. I didn't expect to need to keep the receipt for shoes I only wanted to last for the summer. Disspointed and now shopping elsewhere! Feedback from Clarks: Thanks for leaving a review; we’re sorry to hear you’re unhappy with your purchase. We value all our customer feedback so thank you for your comments which have been fed back to our team.

    Inappropriate? - Report this

  • 1 stars out of 5POOR QUALITY.

    Had nearly 1 month and sole has started coming off on both shoes, very poor for a clarks shoes, would recommend not to buy. Feedback from Clarks: We are very proud of the quality of our products and to ensure this all our new designs and materials are tested before they go on sale.  If you are disappointed with any of our products please return to a store with your receipt so a member of staff can investigate.

    Inappropriate? - Report this

  • 1 stars out of 5poor quality

    These shoes lasted two weeks on my girls, both the soles on each pair fell off bottom of shoes! Returned these back to shop for a full refund. Feedback from Clarks: Thanks for leaving a review; we’re sorry to hear you’re unhappy with your purchase. We value all our customer feedback so thank you for your comments which have been fed back to our team.

    Inappropriate? - Report this

  • 1 stars out of 5poor

    Anna, lancaster

    Very disappointed with these shoes. Have had them for a month and have had to glue the soles three times. Has really put me off buying Clarks shoes. Feedback from Clarks: Thanks for leaving a review; we’re sorry to hear you’re unhappy with your purchase. We value all our customer feedback so thank you for your comments which have been fed back to our team.

    Inappropriate? - Report this

  • 4 stars out of 5Lovely shoes

    Denise, llanymynech

    My daughter has been wearing these almost non stop since buying them. I will wait and see what happens to the actual shoe in relation to other comments. So far, no problems. (unlike the Elza Lily that I had to return). Comfortable, good fit, easy to clean..

    Inappropriate? - Report this

  • 2 stars out of 5Lovely but disappointing

    Tarah, gillingham

    Lovely looking shoe and being clarks I expected a high quality, after just 6 hours of wearing these the soles started to fall apart. Daughter is now on her second pair which were delivered yesterday at no extra cost, if it happens again I will ask for a third pair. Feedback from Clarks: Thanks for leaving a review; we’re sorry to hear you’re unhappy with your purchase. We value all our customer feedback so thank you for your comments which have been fed back to our team.

    Inappropriate? - Report this

  • 2 stars out of 5Look nice but don't last long

    I bought these shoes and they lasted less than two weeks, not even worn everyday or all day. Some days not at all. The tongue is rolling up at the front, the plastic on the base is coming away from the main shoe in several places and generally all falling apart. Very poor and I will be taking them back as soon as my local store re opens. Feedback from Clarks: We are very proud of the quality of our products and to ensure this all our new designs and materials are tested before they go on sale.  If you are disappointed with any of our products please return to a store with your receipt so a member of staff can investigate.

    Inappropriate? - Report this

  • 1 stars out of 5Extremely Poor Quality.

    I have just returned the second pair of these shoes. Both pairs have lasted little less than a month. This is not what I would expect from Clarks! Both pairs split on the sole in the same place. After now reading the reviews I am not sure if I want to spend the money on Clarks shoes again. Very disappointed in a brand I always believed was worth the money!! Feedback from Clarks: Thanks for leaving a review; we’re sorry to hear you’re unhappy with your purchase. We value all our customer feedback so thank you for your comments which have been fed back to our team.

    Inappropriate? - Report this

  • 1 stars out of 5Disappointed.

    After only 5 weeks of having this shoe the sole fell out of it. Shame as they are very pretty! Feedback from Clarks: We’re sorry to hear you’re unhappy with your purchase. We do thoroughly test all our products before they go on sale, so the issue you describe seems unusual. Please return to one of our stores with proof of purchase so the manager can look into it for you. We will happily refund or replace any items deemed as faulty.

    Inappropriate? - Report this

  • 1 stars out of 5Disappointed.

    We returned these shoes after 6 weeks as the sole was breaking and my daughter (aged 6) was still unable to put them on her own feet due to the elastic under the straps being too tight. Feedback from Clarks: Thanks for leaving a review; we’re sorry to hear you’re unhappy with your purchase. We value all our customer feedback so thank you for your comments which have been fed back to our team.

    Inappropriate? - Report this

  • 1 stars out of 5Again, very poor.

    Philippa, edinburgh

    I have also found these shoes to be of very poor quality. We have had them for 8 weeks, but for at least 2 of these weeks, my daughter hardly wore them because it was so hot that she was wearing her sandals. The sole has completely come away at the back and they are now unwearable. Will be returning to Clarks tomorrow for a refund - pleased I kept the receipt! Feedback from Clarks: We are very proud of the quality of our products and to ensure this all our new designs and materials are tested before they go on sale.  If you are disappointed with any of our products please return to a store with your receipt so a member of staff can investigate.

    Inappropriate? - Report this

  • 1 stars out of 5

    Very poor quality. My daughter has had these 2 months and the sole at back of shoe has already started to spilt. Would expect much better from Clarks, especially as cost £20. Am returning today and on reading the other reviews with similar problems not sure will be buying again. Feedback from Clarks: We are very proud of the quality of our products and to ensure this all our new designs and materials are tested before they go on sale.  If you are disappointed with any of our products please return to a store with your receipt so a member of staff can investigate.

    Inappropriate? - Report this

  • 1 stars out of 5

    Tracy, nottingham

    Very poor standard for Clarks doodles. We had these for around 6 weeks and the sole came away from the bottom of the shoe making them unsafe for my daughter to wear. Feedback from Clarks: We are very proud of the quality of our products and to ensure this all our new designs and materials are tested before they go on sale.  If you are disappointed with any of our products please return to a store with your receipt so a member of staff can investigate.

    Inappropriate? - Report this

Clarks Top Bay Pre, Cotton Combi, Girls Canvas Shoes
Views
  • zoom in button
  • zoom out button
  • reset zoom button
  • Sorry, no zoom available
You might also like